نوشته شده توسط : malkoochi

معرفی پکیج تزریق و بررسی کاربردهای آن
همانطور که می دانید، بسیاری از صنایع و شرکت ها برای تولید محصولات یا فرآوری مواد، نیاز به تزریق ماده شیمیایی به سیالات دارند.

این مواد شیمیایی می توانند جامد یا مایع باشند. تعیین دقیق مقدار لازم برای افزودن ماده شیمیایی به سیال، نیازمند دستگاه هایی به روز و پیشرفته است که در صنایع، از آنها با عنوان پکیج تزریق یاد می شود.

در واقع، پکیج تزریق مجموعه ای متشکل از اجزایی دقیق مانند مخزن، میکسر، پمپ های تعیین دوز و… است که مطابق مقدار دوز تعیین شده عملیات تزریق ماده شیمیایی به سیال را انجام می دهند.

در واقع سیال درون مخزن قرار می گیرد و ماده شیمیایی مطابق اندازه تعیین شده توسط پمپ دوزینگ به سیال اضافه می شود و میکسر نیز وظیفه ترکیب کردن آنها را بر عهده دارد.

امروزه، استفاده از پکیج تزریق مواد شیمیایی با استقبال گسترده ای از سوی صنایع مواجه شده است. برای مثال در صنعت آب و فاضلاب برای از بین بردن رسوب ها یا ضدعفونی کردن آب شهری، از پکیج تزریق استفاده می کنند.

همچنین صنایع غذایی برای افزودن اسانس ها و افزودنی های موجود در محصولات نیز از پکیج تزریق استفاده می کنند.

مهمترین انواع پکیج های تزریق
همانطور که گفته شد، امروزه از پکیجهای تزریق استفاده زیادی صورت می گیرد. اما از مهمترین کاربردهای پکیج های تزریق که در زندگی روزمره ما نقشی مهم و اساسی دارند، می توان به صنعت آب و فاضلاب و پالایشگاه ها اشاره کرد.

در این قسمت از محتوا قصد داریم به معرفی مهمترین انواع پکیجهای تزریق و بررسی کاربردهای آنها بپردازیم.

• پکیج تزریق کلر زنی مایع:
برای ضدعفونی کردن و تصفیه آب در صنایع مختلف از جمله آب و فاضلاب، از پکیج های تزریق کلر زنی مایع، استفاده می شود. آب لوله کشی شهری که هر روز از آن استفاده می کنیم، از طریق همین انواع پکیج تصفیه شده و به دست ما می رسد.

در استخرها نیز برای گندزدایی و ضدعفونی کردن آب، از این نوع پکیج های تزریق استفاده می کنند. همچنین برای گندزدایی آب در صنایع مهمی مانند صنایع غذایی و دارویی نیز از پکیج تزریق کلر زنی مایع استفاده می شود.

• پکیج های تزریق سرچاهی: این نوع پکیج، بیشتر در پالایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزات بسیاری از پالایشگاه ها به دلیل استفاده مداوم از مواد شیمیایی قوی، مورد استهلاک، فرسایش و خوردگی قرار می گیرند.

بنابراین این صنایع برای محافظت از لوله ها و اتصالات دستگاه های خورد در برابر سایش و خوردگی از پکیج های تزریق استفاده می کنند و با تزریق مواد شیمیایی خاصی، مقاومت تجهیزات خود را افزایش می دهند.

دوزینگ پکیج
با توجه به استاندارد های موجود و اهمیت این استاندارد ها باید از پکیج تزریق های خاصی در موارد مختلف استفاده نمود. باید با توجه به نیاز فرآیند موجود شما طراحی های خاصی را انجام داده و بهترین کیفیت را دریافت کنید.

دوزینگ پکیج می تواند به راحتی انواع مواد شیمیایی را به نفت و مشتقات موجود در آن وارد کرده و کاربرد های بسیار زیادی را داشته باشد.

در پروژه های نفتی مختلف و بسیار زیادی می توانید این محصولات را مشاهده کرده و کاربرد های بسیار زیاد آن ها را شاهد باشید.

توجه داشته باشید که تعداد پروژه های موجود در ایران که از این پکیج ها استفاده کرده اند روز به روز نیز در حال افزایش می باشد. بالا رفتن بازدهی و جلوگیری از خرابی های متعدد باعث استقبال افراد شده است.

https://ariasaanat.com/%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AA%D8%B2%D8%B1%DB%8C%D9%82/



:: برچسب‌ها: پکیج تزریق ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malkoochi

کوتینگ چیست ؟
کوتینگ در معنای لغوی به معنای پوششی مستحکم است.

در بسیاری از صنایع برای ایجاد مقاومت سطحی در اجسام، سطح جسم مورد نظر را با پوششی مستحکم و در عین حال براق می پوشانند.

این عملیات باعث می شود تا هم مقاومت جسم در برابر ضربه و فشار افزایش پیدا کند و هم اینکه ظاهری شفاف و زیبا را ایجاد می کند.

از این عملیات در تولید بسیاری از لوازم استفاده می شود که در ادامه به آنها می پردازیم.

خرید دستگاه کوتینگ کاشی و سرامیک
در تهیه و تولید کاشی و سرامیک و به منظور ایجاد مقاومت بیشتر و همچنین ظاهری جذاب و زیبا تر از روش کوتینگ استفاده می شود.
برای انجام این عملیات کاشی ها را درون محفظه بزرگی قرار می دهند و سپس با ایجاد حرارت بالا برای حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه لایه مورد نظر بر روی سطح کاشی قرار می گیرد.
نکته قابل توجه دیگر در رابطه با کوتینگ کاشی این است که، به دلیل اینکه امکان چاپ طرح بر روی کاشی وجود ندارد و اگر طرحی بر روی کاشی چاپ شود ماندگاری نخواهد داشت، بعد از چاپ طرح بر روی کاشی و با قرار دادن کاشی ها در دستگاه کوتینگ کاشی و سرامیک، طرح چاپ شده بر روی کاشی به وسیله ماده کوتینگ پوشانده می شود و در نتیجه طرحی ماندگار و کاشی مستحکم تولید می شود.
خرید دستگاه با کیفیت از برترین وارد کنندگان و تولید کنندگان کشور می توان این تضمین را برای شما ایجاد نماید که دستگاهی با کیفیت و در نتیجه محصولی مرغوب خواهید داشت.

دستگاه کوتینگ نوار چسب
همانطور که اشاره کردیم از عملیات کوتینگ در تولید نوار چسب نیز استفاده می شود.
از آنجایی که نوار چسب یکی از کاربردی ترین لوازم تحریر در منازل، ادارات و مدارس به حساب می آید، تولید محصولی مرغوب و با کیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد.
در تولید نوار چسب از سه ماده اصلی استفاده می شود که عبارتند از: کاغذ لوله ای شکل برای هسته چسب نواری، فیلم پلاستیکی BOPP که همان ماده اصلی کوتینگ نیز می باشد و چسب مایع.
استفاده از پلی اتیلن برای کوتینگ و تولید نوار چسب به دلیل مقاومت بالای این ماده در کشیده شدن و همچنین حالت چسبناک و استقامت بالای آن است.
نکته قابل توجه در رابطه با دستگاه کوتینگ چسب نواری، دقت و کیفیت بالای محصول است.
زیرا برای تولید چسب نواری نیاز به لایه ای نازک از ماده پلی اتیلن است که کیفیت بالایی نیز داشته باشد.
چسب نواری مرغوب به خوبی در برابر کشش از خود مقاومت نشان می دهد و درجه حرارت های بین ۲۰- تا ۵۰ درجه سانتی گراد را به خوبی تحمل می کند.

دستگاه کوتینگ سرامیک
در تولید سرامیک نیز مانند کاشی، علاوه بر اینکه برای استحکام بیشتر سرامیک از کوتینگ استفاده می شود، دلیل اصلی این عملیات، چاپ طرح و ایجاد زیبایی بصری بر روی سرامیک است.
برای انجام این عملیات از روش کوتینگ سابلیمیشن استفاده می شود و طرح تایید شده و چاپ شده بر روی کاغذ مخصوص را بر روی سرامیک قرار داده و به وسیله حرارت و دستگاه کوتینگ مانند اتو کشیدن، بر روی سرامیک می چسبانند.
طرح های ساده و تکراری کاشی و سرامیک، تولید کننده را به ساخت طرح و مدل های جدید تشویق نمود و با استفاده از دستگاه کوتینگ سرامیک، این مهم بسیار دقیق و زیبا به ثمر رسید.
نکته بسیار مهم و قابل توجه در این تولیدات، دقت به کیفیت دستگاه است.
پس اگر به دنبال دستگاهی دقیق و درجه یک برای تولید کاشی و سرامیک با طراحی زیبا و استحکام بالا هستید، کافیست با شرکت آریا صنعت در ارتباط باشید.

قیمت اسپری کوتینگ سابلیمیشن
کوتینگ سرد یکی دیگر از انواع روش های ایجاد لایه مقاوم بر روی اجسام محسوب می شود.
برای این منظور اگر سطح مورد نظر از جنس پلاستیک باشد، نتیجه بسیار خوبی حاصل می شود.
برای انجام این عملیات، طرح را بر روی کاغذ مخصوص چاپ کرده و سپس بر روی سطح مورد نظر قرار می دهیم.
این سطوح معمولا کوسن، پد موس، تیشرت و یا حتی چوب هستند.
پس از قرار دادن طرح بر روی سطح مورد نظر، آن را توسط دستگاه سابلیمیشن حرارت داده تا جوهر از روی برگه مورد نظر به سطح منتقل شود.
بعد از این مرحله اسپری کوتینگ سابلیمیشن را بر روی آن اسپری می کنیم.
برای اطلاع از قیمت این محصول و کسب اطلاعات بیشتر، کافیست با ما در ارتباط باشید تا بهترین محصول را با توضیحات کامل استفاده از آن تقدیم شما نماییم.

https://ariasaanat.com/%DA%A9%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF/



:: برچسب‌ها: کوتینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malkoochi

انواع همزن صنعتی
همزن صنعتی یکی از کاربردی ترین تجهیزات در صنایع تولیدی به شمار می رود. این محصول وسیله ای برای ترکیب مواد شیمیایی، غذایی و دارویی است.

در ساختار همزن ها از یک پروانه استفاده می شود که این پروانه با به حرکت در آوردن مایع موجود در مخزن باعث حل شدن دیگر اجزا می شود.

انواع مختلفی از همزن ها تولید و در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند که عبارتند از:

همزن مکانیکی با مکانیسم عمل چرخشی
همزن استاتیک به شکل لوله و با تیغه هایی درون لوله
همزن های مخزن دار دوار
همزن های پادول
همزمان با مکانیسم پمپاژ مایع پاششی
تمامی این موارد بسته به نوع نیاز و کاربرد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

میکسر های صنعتی بتن
این میکسر در انواع میکسر های صنعتی با نام ملات ساز نیز بسیار شناخته شده است. از این دستگاه برای تولید بتن در حجم های پایین استفاده می کنند.

در استفاده از این نوع میکسر، شخصی که با دستگاه کار می کند باید دانش و اطلاعات کافی در زمینه ساخت بتن و اندازه ترکیبات داشته باشد.

در این ماشین صنعتی، مصالح مورد نیاز برای تولید بتن را در میکسر می ریزند و با چرخش میکسر مواد با یکدیگر ترکیب می شوند و بتن تولید می شود.

انواع میکسر بتن
میکسر های بتن یکی از پرکاربرد ترین و شناخته شده ترین تجهیزات در میکسر های صنعتی محسوب می شود.
این میکسر با توجه به اجزای تشکیل دهنده خود، در دسته بندی های متنوعی تقسیم بندی می شود.

مهمترین دسته بندی میکسر های بتنی بر حسب ظرفیت مخزن آن است که در حجم های ۱۵۰، ۲۵۰، ۳۰۰، ۴۰۰، ۵۰۰، ۷۵۰، ۱۰۰۰ میلی لیتری طراحی و تولید می شوند.
علاوه بر دسته بندی فوق، میکسر های صنعتی تولید بتن یا همان بتونیر ها با توجه به نوع موتور و همچنین نوع درگیری دیگ با موتور در دسته بندی هایی دیگری نیز تقسیم می شوند.

میکسر صنعتی مواد غذایی
میکسر های صنعتی مورد استفاده در صنایع غذایی بسته به نوع کاربرد خود در دسته بندی های مجزایی قرار می گیرند.

از انواع میکسر های مواد غذایی می توان به میکسر گوشت و میکسر قنادی اشاره کرد. میکسر های صنعتی مورد استفاده در صنایع غذایی بسته به اینکه چه موادی را با یکدیگر ترکیب می کنند در ۳ دسته اصلی قرار می گیرند.

● میکسر ترکیب کننده جامد با جامد

● میکسر ترکیب کننده مایع با مایع

● میکسر مخلوط کننده مواد جامد با مایع

میکسر صنعتی مواد شیمیایی
یکی دیگر از کاربرد میکسر های صنعتی در صنایع شیمیایی و برای هم زدن ترکیبات خورنده است.
نکته مهم و قابل توجه درباره این میکسر ها، جنس بدنه، تیغه ها، شفت و دیگر اجزا است.

جنس این قطعات باید به گونه ای باشد که در برابر مواد شیمیایی و اسیدی مقاوم باشند. وجود این میکسر های در آزمایشگاه های شیمی و همچنین تولیدی های مواد شیمیایی بسیار مهم و ضروری است.

میکسر صنعتی قنادی
میکسر های مورد استفاده در قنادی ها اغلب دارای تیغه ای از جنس آلومینیوم اند و وظیفه اصلی این میکسر های صنعتی، ترکیب آرد با دیگر مواد مورد نیاز برای پخت انواع کیک و شیرینی است.

از میکسر های صنعتی قنادی علاوه بر کارگاه های شیرینی پزی در رستوران ها، کافی شاپ ها و مصارف خانگی نیز استفاده می شود.

این میکسر ها به قناد کمک می کند تا بافتی یکدست از ترکیب محصولات خود داشته باشند.

میکسر پارویی
میکسرهای پارویی از دو یا چند تیغه تشکیل می شوند که به محور اصلی متصل اند.
با شروع به کار این میکسر، مسیری گردابی در مخزن ایجاد می شود که باعث می شود تا ماده اصلی با کیفیت بسیار بالا تری با دیگر اجزا ترکیب شود.
میکسر های پارویی بر اساس محور چرخش به دو دسته تقسیم می شوند.
● تک محوره یا تک شافت
● دو محوره یا دو شافت
این میکسر ها بیشتر در صنایع تولیدی رنگ و رزین، داروسازی، صنایع پتروشیمی و تولید چسب مورد استفاده قرار می گیرند.

میکسر شوینده
میکسر شوینده، به عنوان یکی از مهمترین دستگاه ها و تجهیزات در زندگی روزمره بشر محسوب می شود. تمامی مواد شوینده با استفاده از انواع مختلف این میکسرها حاصل می شوند.

شامپوها، مایع ظرفشویی و دستشویی، شوینده های مایع و… از مهمترین مواردی هستند که توسط این دستگاه ها تولید می شوند.

کیفیت و کارایی یک میکسر مواد شوینده می تواند در زندگی ما دارای اهمیت بسیاری باشد، چرا که هرچه این دستگاه ها دقیق تر و با کیفیت تر طراحی شوند، کیفیت مواد شوینده نیز افزایش خواهد یافت.

در واقع تولید یک ماده شوینده با کیفیت، در اولین گام، نیازمند فرمولاسیونی دقیق است که مو به مو اجرا شود.

 

https://ariasaanat.com/%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D8%B1-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/



:: برچسب‌ها: میکسر های صنعتی ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malkoochi

لیچینگ در لغت به معنای جداسازی ناخالصی به وسیله حلال از یک جامد است. در معادن بزرگ و برای داشتن محصولی با ترکیب درصد بالا و خالص از این عملیات استفاده می کنند.

معادن مس، نقره و طلا از بهترین تجهیزات لیچینگ برای خالص سازی فلز استفاده می کنند.

اگر شما نیز در این زمینه فعالیت دارید و به دنبال خرید مرغوب ترین ماشین آلات و تجهیزات هستید، با ما تا پایان همراه شوید.

لیچینگ
در فرآیند لیچینگ به وسیله ی حلالی خاص، مواد اضافی و کانی هایی که ارزش ندارند از ماده اصلی جدا می شوند.

در این روش و در صنایع شیمیایی و معدنی، سنگ های استخراج شده از معدن که معمولا سایز آن ها کوچک شده است، با انحلال در محلولی خاص، کانی های اضافی خود را از دست می دهند و سپس به وسیله روش های جداسازی، ماده معدنی با ارزش را از دیگر ترکیبات جدا می کنند.

استفاده از روش لیچینگ باعث می شود تا ترکیب حاصل درصد خلوص بالاتری داشته باشد و همچنین هزینه خالص سازی آن نیز پایین تر از روش های دیگر است.
این روش بیشتر برای سنگ های معدنی با ارزشی همچون: طلا، مس و نقره مورد استفاده قرار میگیرد.

اگر دوست دارید بدانید که این فرآیند ها چگونه انجام می شوند، با ما تا پایان همراه باشید.

لیچینگ مس
همانطور که اشاره کردیم یکی از مواد معدنی که وسیله لیچینگ خالص سازی می شود، مس است.

جدا کردن کانی های اضافی از فلز مس، معمولا به ۵ روش انجام می شود.
این روش ها عبارتند از:


● لیچینگ مخزنی
● لیچینگ برجا
● لیچینگ ستونی
● لیچینگ دامپ لیچینگ توده ای یا هیپ لیچینگ


هر کدام از این روش ها هزینه ای جدا خواهد داشت و همچنین درصد خلوصی متفاوت را تحویل می دهد.
از جدید ترین روش های لیچینگ می توان به راکتور های بزرگ اشاره نمود.

در این راکتور ها سنگ های استخراج شده را به صورت ملات در می آورند و درون راکتور میریزند. در مرحله بعد حلال مشخص شده را با درصد خلوص معین بر روی ملات ها ریخته و با حرکت دورانی به خوبی این مواد را با هم ترکیب می کنند.


بسته به این که کدام کانی و به وسیله چه حلالی باید از سنگ جدا شود، زمان فرآیند می تواند بین چند ساعت تا چند روز متغیر باشد.

دستگاه لیچینگ
فرایندهایی که در بالا ذکر شد، هر کدام نیاز به تجهیزات و دستگاه های صنعتی خاص دارد.
بسته به میزان خلوص مورد نیاز و همچنین ارزش مالی ماده معدنی، روش و تجهیزات خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.
استفاده از تجهیزات به روز و با کیفیت به شما این امکان را می دهد تا مواد استخراجی از معادن را با بالاترین درصد خلوص و کیفیت روانه بازار نمایید.
همانطور که اطلاع دارید و با وجود معادن بسیار زیاد سنگ و فلزات با ارزش در کشورمان، زمینه صادرات نیز برای این محصولات فراهم است.
پس اگر به دنبال صادرات مواد معدنی و فلزات استخراج شده از معادن هستید، بهتر است از مرکزی مطمئن، تجهیزات خود را خریداری نمایید تا علاوه بر هزنیه کمتر، درصد خلوصی بالاتر از ماده معدنی خود داشته باشید.

https://ariasaanat.com/%D9%84%DB%8C%DA%86%DB%8C%D9%86%DA%AF/



:: برچسب‌ها: لیچینگ مس ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : malkoochi
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد