پکیج تزریق
نوشته شده توسط : malkoochi

معرفی پکیج تزریق و بررسی کاربردهای آن
همانطور که می دانید، بسیاری از صنایع و شرکت ها برای تولید محصولات یا فرآوری مواد، نیاز به تزریق ماده شیمیایی به سیالات دارند.

این مواد شیمیایی می توانند جامد یا مایع باشند. تعیین دقیق مقدار لازم برای افزودن ماده شیمیایی به سیال، نیازمند دستگاه هایی به روز و پیشرفته است که در صنایع، از آنها با عنوان پکیج تزریق یاد می شود.

در واقع، پکیج تزریق مجموعه ای متشکل از اجزایی دقیق مانند مخزن، میکسر، پمپ های تعیین دوز و… است که مطابق مقدار دوز تعیین شده عملیات تزریق ماده شیمیایی به سیال را انجام می دهند.

در واقع سیال درون مخزن قرار می گیرد و ماده شیمیایی مطابق اندازه تعیین شده توسط پمپ دوزینگ به سیال اضافه می شود و میکسر نیز وظیفه ترکیب کردن آنها را بر عهده دارد.

امروزه، استفاده از پکیج تزریق مواد شیمیایی با استقبال گسترده ای از سوی صنایع مواجه شده است. برای مثال در صنعت آب و فاضلاب برای از بین بردن رسوب ها یا ضدعفونی کردن آب شهری، از پکیج تزریق استفاده می کنند.

همچنین صنایع غذایی برای افزودن اسانس ها و افزودنی های موجود در محصولات نیز از پکیج تزریق استفاده می کنند.

مهمترین انواع پکیج های تزریق
همانطور که گفته شد، امروزه از پکیجهای تزریق استفاده زیادی صورت می گیرد. اما از مهمترین کاربردهای پکیج های تزریق که در زندگی روزمره ما نقشی مهم و اساسی دارند، می توان به صنعت آب و فاضلاب و پالایشگاه ها اشاره کرد.

در این قسمت از محتوا قصد داریم به معرفی مهمترین انواع پکیجهای تزریق و بررسی کاربردهای آنها بپردازیم.

• پکیج تزریق کلر زنی مایع:
برای ضدعفونی کردن و تصفیه آب در صنایع مختلف از جمله آب و فاضلاب، از پکیج های تزریق کلر زنی مایع، استفاده می شود. آب لوله کشی شهری که هر روز از آن استفاده می کنیم، از طریق همین انواع پکیج تصفیه شده و به دست ما می رسد.

در استخرها نیز برای گندزدایی و ضدعفونی کردن آب، از این نوع پکیج های تزریق استفاده می کنند. همچنین برای گندزدایی آب در صنایع مهمی مانند صنایع غذایی و دارویی نیز از پکیج تزریق کلر زنی مایع استفاده می شود.

• پکیج های تزریق سرچاهی: این نوع پکیج، بیشتر در پالایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزات بسیاری از پالایشگاه ها به دلیل استفاده مداوم از مواد شیمیایی قوی، مورد استهلاک، فرسایش و خوردگی قرار می گیرند.

بنابراین این صنایع برای محافظت از لوله ها و اتصالات دستگاه های خورد در برابر سایش و خوردگی از پکیج های تزریق استفاده می کنند و با تزریق مواد شیمیایی خاصی، مقاومت تجهیزات خود را افزایش می دهند.

دوزینگ پکیج
با توجه به استاندارد های موجود و اهمیت این استاندارد ها باید از پکیج تزریق های خاصی در موارد مختلف استفاده نمود. باید با توجه به نیاز فرآیند موجود شما طراحی های خاصی را انجام داده و بهترین کیفیت را دریافت کنید.

دوزینگ پکیج می تواند به راحتی انواع مواد شیمیایی را به نفت و مشتقات موجود در آن وارد کرده و کاربرد های بسیار زیادی را داشته باشد.

در پروژه های نفتی مختلف و بسیار زیادی می توانید این محصولات را مشاهده کرده و کاربرد های بسیار زیاد آن ها را شاهد باشید.

توجه داشته باشید که تعداد پروژه های موجود در ایران که از این پکیج ها استفاده کرده اند روز به روز نیز در حال افزایش می باشد. بالا رفتن بازدهی و جلوگیری از خرابی های متعدد باعث استقبال افراد شده است.

https://ariasaanat.com/%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AA%D8%B2%D8%B1%DB%8C%D9%82/





:: برچسب‌ها: پکیج تزریق ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: